سئوال شماره 1

17 01 2010

بعضی مواقع دوستان سئوالاتی را در زیر نوشته ها مطرح می کنند که موارد خاص می باشد و من جواب قطعی برای آنها ندارم و یا اینکه بایستی از سازمان مدیریت برای این سئوالات استعلام شود. من بخش جدیدی به نام سئوالات باز می کنم که سئوالات در دید همگان گذاشته شود تا هر کس تجربه مشابه ای  دارد به این سئوالات جواب دهد.

سئوال شماره 1:

یکی از خوانندگان پرسیده است :

لطفاَ راهنمایی بفرمایید چنانچه قراردادی با صدور الحاقیه تا سقف 40 درصد افزایش یابد آیا محدودیت سقف قیمتهای جدید به 10 درصد مبلغ اولیه پیمان همچنان باقی خواهد بود؟

نظر خود را در قسمت «بیان دیدگاه» در زیر نوشته بیان نمایید

جواب ها:

آرش قوی دل : سلام.من در جواب سئوال این دوست عزیز میخواستم نظرم رو بگم شاید بتوانم کمکی به ایشان کرده باشم.اول اینکه سقف قیمت های جدید طبق شرایط عمومی پیمان حداکثر معادل 10 درصد کل قیمت پیمان اصلی می باشد.اما از طرفی با توجه به همان ماده شرایط عمومی پیمان با تصویب کارفرما افزایش پیمانی تا حد 25 درصد می توان اعمال نمود که در سقف قیمتهای جدید تاثیری فعلا ندارد.
الحاقیه 40 درصدی اصلا وجود ندارد.طبق قانون اول 25 درصد اعمال می شود و بعد اگر کارها تمام نگردید ما بقی آنرا بصورت متمم ( الحاقیه ) تنظیم می نمائیم که خود این متمم یک قرارداد جدید محاسبه می گردد.
حال من فرض میکنم که 40 درصد الحاقیه بعد از افزایش 25 درصدی تنظیم و تصویب گردیده است.بنابر این چون وارد یک قرارداد جدید شدیم لذا دوباره می توان معادل حداکثر 10 درصد این قرارداد جدید قیمت جدید داشت.اما اگر بدون اضافه کاری 25 درصد بخواهیم 40 درصد الحاقیه بزنیم این کار درست نبوده.در این صورت ابتدا باید 25 درصد افزایش مقادیر کار را اعمال نمائیم و بعد باقی مانده آنرا که 15 درصد می باشد الحاقیه جدید تنظیم کنیم که می توانیم 10 درصد آنرا قیمت جدید بکنیم.
در پایان اگر کل 40 درصد قیمت جدید می باشد بایستی در جلسه ای به تصویب دبیرخانه شورای عالی معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهوری برسد.تجربیان من در این زمینه مربوط به یکی از پروژه هایی که کارفرمای آن جهاد کشاورزی بود بدست آمده.امیدوارم بتویند ایده ای از این تجربیات بگیرید که برایتان مفید باشد.

————————————————–

ناشناس: نباید از10%*(مبلغ اولیه پیمان+الحاقیه) تجاوز نماید


کارها

Information

6 responses

17 01 2010
rahmati

من دنبال فایل اکسل فهرست 86 هستم که بتونم با آن صورت وضعیت بنویسم.
مثل فایل اکسل فهرست 86 که تو این سایت قابل دانلود استبا تشکر
taneshsang@gmail.com

20 01 2010
آرش قویدل

سلام.من در جواب سئوال این دوست عزیز میخواستم نظرم رو بگم شاید بتوانم کمکی به ایشان کرده باشم.اول اینکه سقف قیمت های جدید طبق شرایط عمومی پیمان حداکثر معادل 10 درصد کل قیمت پیمان اصلی می باشد.اما از طرفی با توجه به همان ماده شرایط عمومی پیمان با تصویب کارفرما افزایش پیمانی تا حد 25 درصد می توان اعمال نمود که در سقف قیمتهای جدید تاثیری فعلا ندارد.
الحاقیه 40 درصدی اصلا وجود ندارد.طبق قانون اول 25 درصد اعمال می شود و بعد اگر کارها تمام نگردید ما بقی آنرا بصورت متمم ( الحاقیه ) تنظیم می نمائیم که خود این متمم یک قرارداد جدید محاسبه می گردد.
حال من فرض میکنم که 40 درصد الحاقیه بعد از افزایش 25 درصدی تنظیم و تصویب گردیده است.بنابر این چون وارد یک قرارداد جدید شدیم لذا دوباره می توان معادل حداکثر 10 درصد این قرارداد جدید قیمت جدید داشت.اما اگر بدون اضافه کاری 25 درصد بخواهیم 40 درصد الحاقیه بزنیم این کار درست نبوده.در این صورت ابتدا باید 25 درصد افزایش مقادیر کار را اعمال نمائیم و بعد باقی مانده آنرا که 15 درصد می باشد الحاقیه جدید تنظیم کنیم که می توانیم 10 درصد آنرا قیمت جدید بکنیم.
در پایان اگر کل 40 درصد قیمت جدید می باشد بایستی در جلسه ای به تصویب دبیرخانه شورای عالی معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهوری برسد.تجربیان من در این زمینه مربوط به یکی از پروژه هایی که کارفرمای آن جهاد کشاورزی بود بدست آمده.امیدوارم بتویند ایده ای از این تجربیات بگیرید که برایتان مفید باشد.

21 01 2010
ناشناس

نباید از10%*(مبلغ اولیه پیمان+الحاقیه) تجاوز نماید

23 01 2010
آتیلا

پاسخ همکار عزیزم آقای آرش قویدل کاملترین پاسخ میباشد و کاملا» درست و قانونی.

19 02 2010
ناشناس

ببینید سقفش 25 درصده ولی وفق ماده 29 اگر پیمانکارقبول کنه که با همون قیمت کار کنه مشکلی نداره و میتونه در صورت تامین بودجه(کارفرما) تا 40 درصد هم افزایش داشته باشه
ولی قیمت جدید داستان جدایی داره که بالا عرض کردم
در صورت نیاز به کمک soheil.amin@yahoo.com

1 12 2010
محمدرضا بخيت

پاسخ اقاي قويدل كاملا صحيح وبروفق مفاد شرايط عمومي پيمانها ودستورالعملهاي سازمان برنامه وبودجه ميباشد.

پاسخی بگذارید

