گرید و مشکلات آن

10 10 2009

ایمیلی دریافت کرده ام با این مضمون

================

با سلام
ضمن عرض خسته نباشید و تشکر بابت زحماتتون در تهیه و مطالب مفید برای افراد تازه کاری مثل من.
تقریبا همیشه ساتتون رو مطالعه می کنم .
می خواستم از شما سوالی بپرسم خوشحال می شوم در صورت امکان من را راهنمایی کنید.
من در سال 1384 از دانشگاه … فارغ التحصیل شدم و از سال 1385 تا سال 1387 در یک شرکت مشغول به کار بودم ، شرکت بدون اطلاع من و با استفاده از مدرک من گرید و رتبه گرفته است می خواستم بپرسم که آیا امکانش هست که از شرکت بابت این کار شکایت کنم اگر هست چگونه و به کجا؟
با کمال احترام
===============
و جواب من:
با سلام
جناب …
به نظر من شما کارمند شرکت بوده اید و شرکت می توانسته و حق داشته اعلام کند که شما پرسنلش بوده اید. من فکر می کنم شما امروزه می بینید که چون مبلغی بابت این کار به افراد پرداخت می شود می بایست به شما هم پرداخت می شده وچون پرداخت نشده شما خود را در جایگاهی می بینید که از این شرکت شکایت کنید.
یک رفتار غلط در جامعه نباید دیدگاه درست ما را تغییر دهد . دیدگاه اصلی به نظر من این بوده که شرکت هایی که نیرو و سوابق کافی دارند گرید بگیرند و شرکتی که شما در آن کارکرده اید این نیرو را داشته و از لحاظ منطقی حق داشته که از بودن شما برای گرفتن گرید استفاده کند.
موفق باشید
خوشحال خواهم شد خوانندگان نظر خود را در زیر نوشته درج کنند
«تاریخ ها تغییر داده شده است»

کارها

Information

6 responses

11 10 2009
منورالحضور

با سلام،من مخالف نظرشما هستم، چون این عمل بی اطلاع صورت گرفته ضمن آنکه شاید فرد خود بخواهد به فکر تاسیس شرکت باشد که این استفاده ی پنهانی مانع تحقق این امر می شود

12 11 2009
javad

salam
agar lotf konid sharayete gereftane gereyd ra tozih bedid mamnon misham

2 12 2009
ebrahim

salam
agar lotf konid sharayete gereftane gereyd ra tozih bedid mamnon misham
rainy2061@yahoo.com
khahesh mikonam khahesh mikonam rahnemae konid baray akhze graid rah man aslan koja bayad beramo che konam

25 07 2010
مصطفی عبدی زاده

سلام با تشکر از وب لاگ خوبتون
من تکنسین نقشه برداری با بیش از 9 سال سابقه کار در زمینه های راه و ساختمان هستم و تجارب خوبی در کارهای متفاوت دارم که هم اکنون اینجانب و همسرم حدود 3 ماه است که مدرک فوق دیپلم کرفته ایم( لازم به ذکر است که قصد ادامه تحصیل را نیز داریم ) و همکنون در مهندسین مشاور به عنوان ناظر نقشه برداری مشغول به کار هستم .
می خواستم مرا به گونه ای راهنمائی کنید که اقدام به تاسیس یک شرکت راه و ساختمانی پیمانکاری در زمینه راه وساختمان را انجام دهم که رتبه نیز داشته باشد و آیا می توانم خودم را به عنوان مدیر عامل و یا رئیس هیئت مدیره معرفی کنم .
ممنون می شوم که مرا از یک راهنمائی جامع و کامل خرسند کنید
با تشکر

25 07 2010
علي اصغري

دوست عزیز ابتدا باید یک شرکت ثبت کنید که باید با حضور در اداره ثبت شهری که در آن هستید نسبت به اینکار اقدام کنید ثبت شرکت در تهران در تقاطع اتوبان مدرس و میرداماد می باشد بعد حساب بانکی به نام شرکت باز کنید و مراحل دیگر که در این مرکز به شما خواهند گفت ضمنا می توانید از شرکت هایی که این کار را انجام می دهند و در روزنامه فراوان آگهی می دهند استفاده کنید بعد دفاتر قانونی را بگیرید

برای گرفتن گرید باید سوابق و مدارکتان را به سازمان برنامه ببرید که من خیلی وارد نیستم

موفق باشید

15 12 2010
حسن

در جواب به دوستمان که از مدرکش سوء استفاده شده: می تواند شکایت کند چون برای گرفتن گرید باید ایشان مدارکی را امضاء می کرده که احتمالا یا امضای ایشان جعل شده یا تحت عناوینی از او امضاء گرفته شده
در جواب به دوست فوق دیپلمی: شما نمی توانید مدیر عامل باشید مگر با مدرک لیسانس و ثانیا شما در صورتی می توانید از سابقه کار خود برای گرفتن رتبه استفاده کنید که سابقه یتان بعد از مدرک فوق دیپلم باشد(3 سال سابقه)
در ضمن برای گرفتن رتبه دو مدرک لیسانس (یکی مرتبط و دیگری غیر مرتبط)لازم دارید

پاسخی بگذارید

